08 Aralık 2014

Okudum: Canan Tan-Pembe ve Yusuf

Canan TAN'ın ilk okuduğum romanı '' Eroinle Dans''tı yanlış hatırlamıyorsam. Mardindeydim o zamanlar. Kitaba çokkk bayıldım ve Canan TAN'ın tüm kitaplarını okudum. Geçenlerde yeni kitabının çıktığını gördüm ve karşıma çıkınca aldım. Birkaç gün bekledi kitaplıkta. Cuma akşamı canım örgü örmek istemiyordu aklıma kitap geldi. Ertesi gün 20lik diş operasyonum vardı korkumu alsın diye okumaya başladım. Bitene kadar uyumadım.

Kitaba tek kelimeyle Ba-yıl-dım....

Güneydoğu'nun Erkek çocuk takıntısı kız çocuklarını zengin yaşlı babası yaşında adamlarla evlendirilmesini hala anlamış değilim-Neyse ki eskide kaldı._

Arka kapak..(alıntı)
Ne benim sözüm geçer bu iklimde Ne de senin Böyle gelmiş böyle gider Son söz TÖRE'nin! 

Birbirlerine delicesine düşkün iki kardeşin,
Pembe ile Yusuf'un sızılı ve çarpıcı öyküsü.
Ezenler ve ezilenlerin amansız savaşımı.
Üzerinde yaşadığımız coğrafyanın değişmez kaderi...

Törenin kara gölgesi renklerin üzerine çökerken, içlerinde en gariban gördüğü "pembe"ye vermişti önceliği. Soluğu kesildi "pembe"nin, beti benzi attı. Güzelim rengini yitiriverdi. Varlığını sürdürmekle yok olmak arasındaki ince çizgide asılı kaldı. Tıpkı yaşamın içindeki gerçek PEMBE'ler gibi...

Keder.. Ailenin 3 cü kızıdır. Dedesi ölürken o doğmuştur. Babası erkek bekliyordur ama kız doğmuştur o yüzden adı ''Keder'' olur.
Keder henüz 14 yaşındayken büyük ablası Gülistan'ı isteyecektir köylüden biri. Ama babası Keder'i verir kurtulmak istercesine. Keder evlenir koca şiddeti görür 2 tane oğlu olur önce. Sonra İstanbul'a yerleşirler. İstanbulda kocası yine bebek ister bu sefer kız olur ve adı Pembe. Yusufta Pembenin küçük kardeşi ikisi birbirine çok düşkünlerdir. Pembe 17 yaşına geldiğinde babası onu 5 çocuklu dul adamla evlendirmek ister zengin diye. Pembe'de kaçar sevdiği kişiye. Ama kaçtı diye nikahı kıyılmaz. Oğlu olur ve evden kovulur baba evine gelir. Babası ve ' abisi tarafından öldürülmek istenir ama Babası yaşlıdır abiler evli barklı çocukludur işi Yusuf'a kakarlar. Yusuf ablasına kıyamaz Pembe'de Yusuf'una.. ve Pembe kendini asar.... böyle gidiyo kitap

Kitabı ben çok beğendim tavsiye ederim :)


8 yorum:

  1. bende piraye yi okumuştum ..ama bu da aklımda olsun okunsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pirayeyi bende okumuştum. pirayeyle kıyaslarsak piraye daha güzel. :)

      Sil
  2. Merak ettim. Hikayesi acı ama gerçek. Maalesef hala eskide kaldı diyemeyeceğimiz şeyler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın... kitap bazı beklentilerinin altındaçç Ece ve Ela'dan fırsat bulursan çerez niyetine okursun. kitap akıcı olduğu için çabuk ilerliyor.

      Sil
  3. oyy cok acıklı benim bünye kaldırmaz bu kitabı :( sen oku bol bol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar acıklı değil aslında.. sadece sona doğyu Pembe'nin öldürülme kararı birbirine düşkün olan Yusuf'a verilince daha acıklı oldu.. oku valla

      Sil
  4. canan tan'ın tüm kitaplarının aynı olduğunu düşünmüyor musun :D
    hepsinde doğu kültürüne bağlı yakışıklı bir adam modern güçlü ve başarılı bir kadın.
    bu profil üzerinde yazıyorda yazıyor sıkıldım ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın valla Nabrut :D biraz biraz sıkıldım diyebilirim :) napayım her yerde paylaşıyorlar merak edip alıyorum ben de :D

      Sil